Alte CFI

Alte căi ferate înguste funcţionale din ţară:

– Mocăniţa Brad-Crişcior, jud. Hunedoara

– Mocăniţa Câmpeni-Abrud, jud. Alba

– Calea ferată îngustă industrială de la E.M. Lonea din Petrila, jud. Hunedoara

– Calea ferată îngustă industrială de la cariera de calcar de lângă mănăstirea Bistriţa şi uzina chimică Râureni de lângă Râmnicu Vâlcea, jud. Vâlcea

– Calea ferată îngustă industrială între cariera de calcar Moroeni şi Fieni, jud Dâmboviţa
– Mocăniţa Vişeul de Sus, jud. Maramureş

– Mocăniţa Comandău-Covasna, jud. Covasna

– Mocăniţa Moldoviţa, jud. Suceava

– Mocăniţa Sibiu-Agnita, jud. Sibiu

– Mocăniţa Sovata-Târgu Mureş-Band-Lechinţa, jud. Mureş

CFF(forestiere) din România:

Transylvania Uncovered – Steam in the Forests of Romania

CFI(industriale) din România:

Transylvania Uncovered – Industrial Railways in Romania

Linii ferate înguste(de călători) din România:

Transylvania Uncovered – Narrow Gauge Railways in Romania

Câteva linii înguste prezentate pe europabahnen.de

I.R.S.(Industrial Railway Society) trip to Rumania – June 1998

Responses

  1. Cati km functionali mai sunt la Orastie?

  2. Nu cred ca mai e functional ceva…A mai ramas o locomotiva care e expusa in oras: http://www.orastieinfo.ro/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=300

  3. Cati km mai sunt functionali la Brad si daca mai exista linia dintre Turda si Abrud(completa: sina, terasament)?
    Multumesc.

    • Mai există linia doar între Abrud şi Câmpeni în rest a rămas doar terasamentul

  4. La Brad e linia Brad-Criscior 7km functionali, proprietate Georg Hocevar.

    Linia Turda-Abrud exista, nefunctionala insa pe portiunea Turda-Campeni. Este insa protejata de lege si nu poate fi desfiintata. Portiunea Abrud-Campeni este functionala, proprietate Georg Hocevar (cred)

    • Turda – Abrud e protejata prin lege ?

      Daca da, de ce lipseste infrastructura intr`o veselie?

      • Linia ferata ingusta Turda-Abrud a stat prada hotilor si degradarilor, fiind nefunctionala, multi ani la rand. Traseul nu a mai fost folosit de CFR din 1997. Ministrul Transporturilor de atunci, actualul presedinte Traian Basescu, a semnat pentru inchiderea liniei din motive de rentabilitate. In ultimii ani, Consiliul Judetean Alba impreuna cu Asociaţia Pentru Păstrarea Liniilor Ferate Înguste din România, jud. Hunedoara (Georg Hocevar) au initiat demersuri pentru salvarea acestui bun de patrimoniu national. S-a reusit includerea Mocanitei pe lista monumentelor istorice, ceea ce a permis salvarea tronsonului de cale ferata de la topit (spre deosebire de CFI Hunedoara, topita cu spor/vanduta pe bucati chiar in aceste zile).

      • Deci pe scurt: lipseste infrastrucura pentru ca a fost abandonata de CFR 10 ani. Tot ce nu e folosit in RO, se fura. Toata lumea cred ca stie asta.

  5. Multe sunt protejate prin lege in Romania dar se fura sau chiar dispar!
    O linie nefolosita este o prada foarte importanta pentru hotii de fier vechi, iar statul nu este interesat de continuitate, de aceea si el da avize pentru taiere, incalcand singur principile sale.Sper ca ne vom baga odata mintile-n cap pana nu va fi prea tarziu!

  6. Id meu: deryuf @yahoo.com
    Sunt deschis pentru orice discutie cu privire atat la prezentul cat si la viitorul Mocanitelor( in special celei din Viseu-situatie care o cunosc destul de bine)

  7. pe unde stau eu de craciun a cirucla mocanita intre brad criscior

  8. Buna ziua,

    Imi puteti spune si mie ce mocanite mai functioneaza IN PREZENT, in afara de cea de la Viseu ? Si daca dintre ele exista vreuna care functioneaza REGULAT ?
    Multumesc mult, imi trebuie informatia pt a o introduce intr-un atlas turistic

    • Mocăniţa dintre Fieni şi moroeni este funcţională pentru transport de calcar. Linia are 12 km şi se transportă zilnic, de câteva ori pe zi calcar pentru fabrica de ciment din Fieni, jud. Dâmboviţa. Conducerea fabricii de ciment care deţine linia nu a reuşit încă să introducă o mocăniţă turistică sau să creeze trenuri cu regim mixt de transport (pasageri şi materiale). Dar din câte am văzut, mulţi pasionaţi călătoreau stând în picioare în vagoanele goale.
      Mocăniţa de la cariera Bistriţa din judeţul Vâlcea şi uzina chimică de la Râmnicu vâlcea, circulă zilnic transportând calcar pentru uzina chimică de la Râmnicu Vâlcea unde se produce sodă calcinată. Linia are 43 km în lungime.
      Mocăniţele de la Abrud-Câmpeni, Brad-Crişcior, Covasna-Comandău şi Moldoviţa circulă doar de sărbători şi zilele oraşului.
      Acu de sărbătorile de iarnă s-a montat o linie ferată îngustă şi în oraşul Gura Humorului.

  9. Deci Campeni, Brad, Covasna si Moldovita le-as putea alatura Viseului ca obiective turistice intr-un atlas ?

    • Da, s-ar putea include în atlas inclusiv mocăniţa dintre Sibiu şi Agnita. La sibiu se pot închiria drezine cu acţionare manuală sau pedalieră pentru plimbare pe linie, doar dacă sunt mai mulţi turişti pornesc mocăniţa. Bănuiesc că circulă rar din pricina lipsei de turişti. Restul liniilor ferate înguste sunt de regim industrial.

  10. exact din ce punct porneste mocanita de la Sibiu si pe ce traseu functioneaza ?

    • Linia porneşte din gara de est din Sibiu, trece prin Şelimbăr-Mohu-Caşolţ-Cornăţel-Hosman-Nocrich-Alţâna-Beneşti-Agnita.

  11. deci SINGURA care circula cat de cat regulat e cea de la Viseu, nu ?

    • sezonul turistic cu mocăniţa la vişeu este din luna aprilie până în octombrie. În rest se transportă buşteni.

  12. stiu.
    ma voi rezuma deci la a pune in atlas, pe langa cea de la Viseu, doar pe cele de la Moldovita si Covasna-Siclau, care am inteles ca sunt singurele care au avut program saptamanal, in sezonul trecut, si probabil vor avea si in 2011 la fel

  13. Imi puteti spune daca si cand circula mocanita intre Abrud si Campeni?

    • Mocăniţa dintre Abrud şi Cîmpeni circulă de sărbători, iar materialul rulant este proprietatea SC Atelierele Centrale de la Crişcior, jud. Hunedoara. Materialul rulant este transportat de la Crişcior la Abrud şi pus pe şine de sărbători. CFI

  14. Romania’s last forestry line http://www.setimes.com/cocoon/setimes/xhtml/ro/photo_essay/setimes/photo_essay/2009/09/10/photo_essay

  15. pacat ca s-a distrus linia Bautar (cs) – Hateg (hd)


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: