Despre noi

Suntem un grup de tineri nostalgici ai mocăniţei din Hunedoara. Nu vrem ca amintirea mocăniţei să moară.

Dacă doriţi să ne ajutaţi în demersul nostru, vă rugăm să ne trimiteţi articolele dumneavoastră pe adresa mocanita.hunedoara(at)gmail.com şi, după ce le vom verifica, vor fi publicate în numele dumnevoastră pe site. Vă mulţumim pentru ajutorul acordat, şi pentru interesul de a ne ajuta în acest demers prin care încercăm să facem cunoscută lumii aceasta mocăniţa.

Dacă deţineţi fotografii vechi care credeţi ca ar avea legătură cu acest site sau orice fotografii vechi din zona Hunedoarei vă rugăm să le scanaţi şi sa le trimiteţi pe adresa noastră de mail, pentru ca şi tinerii de astăzi să aibe posibilitatea să cunoască istoria şi să nu repete greşelile trecutului.

Vă mulţumim

echipa Mocăniţa Hunedoara

––––––––––––––––––––––––––––––––

Dicţionar:

mocăniţa=tren(şi infrastructură feroviară) de dimensiuni reduse faţă de calea ferată cu ecartament normal, folosind locomotive cu abur (singurele existente la data construcţiei primelor mocăniţe), utilizate la transport de persoane, marfă sau mixt, a cărui denumire vine de la mocani (ardeleni de la poalele Carpaţilor, pe teritoriul căreia au circulat doua din primele mocăniţe: Turda-Abrud şi Alba Iulia-Zlatna)   mocani

CFU = Căile Ferate Uzinale = Factory Railways
CFI = Căile Ferate Industriale = Industrial Railways

CFF = Căile Ferate Forestiere = Forestry Railways

LDH45 = Locomotivă Diesel Hidraulică de 450 CP, ecartament normal

L45H = Locomotiva diesel de cale îngusta
–––––––––––––––––––––––––––––––––––

copyright

Toate textele şi fotografiile din acest blog sunt proprietatea mocanitahunedoara.wordpress.com şi nu pot fi reproduse sau redistribuite în orice fel de media, parţial sau total, fără permisiunea scrisa a autorilor. Excepţie face citarea pe alte bloguri sau site-uri, care este permisa cu acordarea creditului şi publicarea link-ului. Dacă doriţi să redistribuiţi în alt mod aceste texte, contactaţi-ne la mocanita.hunedoara(at)gmail.com

Textele preluate din alte părţi şi publicate în acest blog acordă creditele respective.

Responses

  1. Felicitari, dar cred ca pentru unele aspecte e prea tarziu… la Ghelari in zona Retisoara a fost un plan inclinat care asigura coborarea si urcarea vagonetilor cu minireu fara energie electrica, totul mecanic si simplu ! acum este invadat de vegetatie, apoi, la Mina Vest erau asanumitele poanuri pe care circulau trenulete care tractau vagonetii cu minereu de fier, tot pe linie ferata ingusta pana la planul inclinat pe care erau coborate in vale si preluate de alte locomotive pentru a fi duse in Combinat la Hunedoara. Mai sunt ceva urme. Pentru detalii daca sunteti interesati ma puteti suna la tel 07XXXX. Multumesc.

    • Scrieti va rog mai multe detalii despre linie pe adresa mocanita.hunedoara@gmail.com.
      Va multumim

    • Am sters numarul de telefon ca sa nu fie public. O sa va contactam.

  2. E prea tarziu sa salvam linia dar nu e prea tarziu sa salvem componente din ea care au valoare de patrimoniu.(poduri, tunele etc)

  3. Primul pod de langa Castel e bun ,celelalte s-au furat.
    Trebuie identificat proprietarul liniei si a terenului aferent rambleurilor si debleurilor si a statiilor.
    Dupa clarificarea aceasta ,se poate veni cu un proiect fezabil ,legat si de montan bike-ing,si de acces spre zonele montane ,concomitent cu punerea in valoare a unor locuri deosebite de pe traseu,cariera sate,pesteri,zone de catarare+paintbal,ATV-uri etc,
    In caz contrar se poate reface initial traseul pentru biciclete si apoi cale ferata.

    • Partea din terasament între Zlaşti şi Crăciuneasa este propietatea consiliului local, respectiv al primăriei iar porţiunea între Zlaşti şi gara mică este al lui Tender respectiv Victor Leu (Talc-Dolomită SA)

    • Podurile din câte am auzit au fost cumpărate de către dl. Hocevar

  4. Scrieti la Irina Iamandescu (Asociatia pentru Arheologie Industrială din România)
    http://www.arhind.ro/
    http://arheologie-industriala.blogspot.com/

  5. am primit de la tine un mesaj pe blog
    daca dorsti iti pot trimite cartea mea despre istoria fierului la hunedoara<< A doua epistola catre hunedoreni …
    daca vrei sa o postezi pe blog-urile tale in format pdf dar am nevoie sa ne contactam pe mesenger
    iar daca trimiti adresa postala iti trimit cu placere caretea.
    referitor la Furnalul de la Govajdie sunt ultimul care am mai facut o restaurare de salvare in anul 1994, am vrut la un moment dat sa/l cumpar, in anul 2002 , pe aceea vreme eram dir. de productie.
    acum e in paragina .primarul din Ghelar nu intelege ce are acolo…
    astept raspunsul tau
    romulus

  6. Trimite-mi te rog format pdf la niculitageo@hotmail.com
    Multumesc!

  7. superba actiunea dumneavoastra. Intre anii 1985 si 1998 am lucrat la minele de fier Teliuc si cunosc bine zona deoarece raspundeam de transportul de talc si dolomita de la Craciuneasa la Gara de Vest. Am calatorit des cu mocanita si era ceva deosebit . Merita efortul si implicarea autoritatilor locale in acest proiect. Ar trebui sa faceti un comitet de initiativa care sa se implice cat mai mult in acest proiect/ Eu unul sunt dispus sa ma contactati daca v-as putea ajuta.

  8. Am auzit la TV ca mocanita circula luna aceasta. As dori sa aflu orarul acesteia si pretul unei calatori

  9. […] admiratori ai acestui disparut mijloc de transport. Au multe fotografii, filme  – un blog https://mocanitahunedoara.wordpress.com. Ne-am uitat aseara cu ai mei, fascinati, Silvan mai ales avea ochii mari si nu mai voia deloc sa […]

  10. … Nu ar fi mai bine, oare, daca s-ar posta pe aici, pe undeva intreaga componenta a grupului de ,,nostalgici,, nu doar cu id-urile ci si cu numele reale?O lista care sa fie actualizata in functie de aderenti?! Asta , bineinteles, ptr. o mai buna comunicare intre noi!…

  11. multa bafta!

  12. ma bucur sa va cunosc,sunt studenta la geografie in cadrul Universitatii Al.I.CUZA din Iasi,si am ca tema de licenta potentialul si valorificarea turistica a mocanitelor,iar informatiile vostre imi sunt de mare folos,Va doresc succes incotinuare iar daca aveti idei sau sugestii pe care credeti ca le pot intipari in cadrul lucrarii nu ezitati sa-mi scrieti!succes!


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: