Postat de: - | 04/09/2010

CFI Nadrag-Gavojdia

Calea Ferata Industriala a fost o cale ferata mixta, pentru ca totul se transporta cu ajutorul materialului rulant: lemn, minereuri din cele mai indepartate vai, mangal si carbune, atat din amonte cat si din aval, piatra de constructie si calcar. De asemenea, materiale prefabricate, piesele componente ale noilor uzine, si produsele finite erau transportate pana la statia CFR Gavojdia. In anul 1896, calea ferata de 760 mm avea o lungime de 25 Km intre Nadrag si Gavojdia.

Din Nadrag, calea ferata urca pe diferite vai: valea Pades (4 – 5 km pe langa cabana Gosta pana sub Pades si 3,5 km pe Valea Caliontu, pana la Cabana cu Gatere), Valea Izvodia avea bifurcatia la 2 km amonte de gura vaii, pe Valea Magura, 3 – 4 km si pe Valea Trei Brazi 3 – 4 km, Valea Cornetului 16 km si Nadragel 6 km. Lungimea liniilor era de aproximativ 65 km dar cu toate „dublele”, liniile de garare si depou, lungimea trece de 85 km. Pana in 1951, linia a fost in proprietatea forestierilor, apoi trece in proprietatea Uzinei, cu 3 locomotive (seria 760 D-t), 2 vagoane de calatori, 4 vagoane cisterna, 118 vagoane diferite pentru marfa. Mai exista si o drezina de serviciu precum si vestita „Sageata Albastra”. In ultimii ani, tractiunea cu abur a fost inlocuita cu tractiunea diesel hidaulica cu locomotive de tipul L – 35H (350 cp). Primele demontari masive de linie au loc in anul 1959 pe Valea Pades si Valea Cornetul unde se impune transportul auto, care in acea vreme se considera mult mai rentabil. Finalul acestei linii are loc dupa 1989, cand mai sunt salvate doar cateva elemente de material rulant, aranjate intr-un mic sit de istorie industriala.

sursa: http://www.nadrag.ro/info_nadrag/raport_intermediar_nadrag_2009.pdf


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Categorii

%d blogeri au apreciat asta: