Postat de: - | 05/09/2009

Trafic cu locomotive de patrimoniu în Hunedoara

Acest titlu de presa a fost in voga vara asta. Textul ce urmeaza este luat dintr-o discutie de pe forumul public Transira:

„O mare porcarie articolul in cauza… intr-adevar, Hocevar a cumparat mai multe locomotive vechi de cale ingusta de mai multe feluri (cu abur si Diesel). Ma rog, locomotive e mult spus, mai degraba table ruginite dupa cum aratau. Ba, mai mult, unele provin chiar de la societatile de fier vechi!
Tocmai acum cand reusise sa faca ceva … lui ii datoram toate liniile inguste pe care se mai circula acum – exceptie Viseul care-i alta treaba – , linii reparate si intretinute de catre SC CFI SRL – firma lui Hocevar – si nu de fostele UFET-uri, CFR, Consiliile Judetene sau cine mai are in proprietate liniile. Desigur, cand reusesti sa faci ceva ti se pun bete-n roate, nu cumva sa starpesti mafia fierului vechi (probabil Hocevar a deranjat pe cine nu trebuia cand a incercat sa cumpere CFI Hunedoara de la SC Talc-Dolomita, care au vandut-o la fier vechi pe un pret de nimic, dar cu conditia sa fie taiata). Iar o locomotiva, fie ea ruginita si veche ori proaspat trecuta prin RK are mult fier pe ea, la fel si calea ferata pe care circula.
–––––––––––––––––––––––––––
Acele locomotive au fost salvate de la autogen de catre D-l Georg Hocevar… care acum este anchetat pentru vanzarea lor….
Dah, mai bine ramaneau in romania si ajungeau tigai, tavi, conserve s.a.m.d. Daca le taiau crezi ca le mai pasa cuiva acum ca fac sau nu parte din patrimoniu ?
–––––––––––––––––––––––––
Acele locomotive nu au facut parte din patrimoniu , cum zicea si articolul „susceptibile a face parte din patrimoniul naţional”
––––––––––––––––––––––––––––
Daca nu era Georg Hocevar nu ar mai fi ramas urma de cale ferata ingusta in tara asta , toata ar fi ajuns la furnal….
A salvat din mainile rematului cu bani proprii si eforturi uriase platind pe o locomotiva cu bandaje noi cat pe doua, reusind sa salveze aproape tot lotul de locomotive L45H vandut de mafia SFT.
Datorita lui si eforturilor sale avem anual trenuri la Criscior, Campeni, Moldovita, Comandau, (unde tarifele pentru turisti nici macar nu acopera banii de lemne, da sa mai acopere intretinerea liniei) datorita eforturilor lui a fost reparata cat mai repede singura cale ferata forestiera functionala CFF Viseu…
Datorita lui CFF Covasna are 3 locomotive diesel L45H…
Acum tot datorita lui va fi salvat de la autogen materialul rulant al CFI Hunedoara care a fost taiata zilele trcute…
Tot datorita lui si eforturilor sale nu s-a demolat calea ferata Turda-Abrud, daca nu era el stateam azi si ne uitam ca fraieri la poze si meditam:
bai da ce cretini suntem, am vandut tot la fier vechi cand puteam sa facem turism si ieseam de 1000x mai castigati, acum nu mai renteaza sa o refacem costurile sunt prea mari….
Pe el nu l-a obligat nimeni sa vina in romania, a venit din pasiune si din dragoste pentru Calea Ferata si pentru faptul ca aici mai era ceva de salvat…
––––––––––––––––––––––––––
Nu va intrebati de ce nu au fost evaluate inainte sa fie vandute de catre STAT?
–––––––––––––––––––––––––––
… daca locomotivele alea erau piese de patrimoniu, cum au putut iesi din tara? Ca au iesit ,,festiv”, cu vagaone intregi de pasionati (veniti de afara, bineinteles) sa le vada si cu miile de fotografii rezultate de aici, fotografii care au ajuns in peisajul WWW mondial. Cum de nu s-a sesizat nimeni atunci?
––––––––––––––––––––––––––
…exista niste liste cu obiecte de patrimoniu. Daca locomotivele respective nu erau trecute acolo… nu e vina celui care le-a cumparat si apoi le-a revandut cat se poate de LEGAL, e vina boilor din minister care n-au stiut sa aiba grija de ele si au permis vanzarea lor (aduceti-va aminte de licitatiile de anul trecut, cand aproape tot parcul rece de locomotive de cale ingusta ramase, indidferent de tip, a fost cumparat de firme de fier vechi, mare parte fiind apoi cumparat de la firmele de fier vechi de, ati ghicit, Hocevar)
–––––––––––––––––––––––––––
La halul in care erau majoritatea locomotivelor (nu mi-e rusine nici cu cele pe care le mai are acum CFR-ul in diverse stadii de conservare, de exemplu in asa-zisul muzeu de la Sibiu, unde putem admira niste locomotive pline de rugina si nemiscate de ani de zile) viitorul lor nu era prea stralucit.
E o intrebare simpla: locomotivele apartin sau nu patrimoniului national?
––––––––––––––––––––––––––
Eu vad ca nu sunt trecute aici: http://clasate.cimec.ro/tip.asp?nr=1&tip=Locomotivazy&strTip=
–––––––––––––––––––––––––––
Exact aia vreau sa subliniez: ca locomotivele acelea nu erau clasificate. Concluzia? Niste oameni sunt anchetati pe nedrept. Chiar daca nu va incepe urmarirea penala, e suficient sa discreditezi, sa distrugi oamenii.
–––––––––––––––––––––––––––-
Pentru a nu vorbi in necunostinta de cauza, iata si cam ce locomotive de cale ingusta s-au exportat din Romania si unde. Nu stiu daca lista este completa si actualizata, dar va puteti face o idee. Printre multe piese „banale”, apar si exemplare deosebit de valoroase, dinaintea primului razboi mondial. Functionarii din autoritatile statului trebuiau sa presupuna ca aceste piese foarte vechi sunt susceptibile de a face parte din patrimoniul cultural national si sa dispuna expertizarea lor. Daca nu au facut-o, ar trebui luati la intrebari. Iar daca au beneficiat de avantaje din partea exportatorului, ar trebui luata toata lumea la intrebari. Asa se procedeaza intr-un stat de drept, probabil nu si in Romania.
http://www.internationalsteam.co.uk/trains/roman06.htm
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

sursa: http://forum.transira.ro/viewtopic.php?p=99059&sid=b0bdb73e05359c04df31059a58b876e2


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Categorii

%d blogeri au apreciat asta: